DYGNET RUNT
020-912 912

Assistancekåren levererar! – En summering av 2018

Det är med stor glädje vi tittar tillbaka över vad som skett under 2018 hos Assistancekåren. När december är över, så har vi utfört över 300 000 uppdrag och med en kundnöjdhet på 99%.

Det är med stor glädje vi tittar tillbaka över vad som skett under 2018 hos Assistancekåren. När december är över, så har vi utfört över 300 000 uppdrag och med en kundnöjdhet på 99%!

Vi har funnits med i de upphandlingar som figurerat på marknaden och har lyckats vinna förtroendet i princip samtliga. De vi inte vunnit, kommer vi försöka vinna när nästa möjlighet finns.

Assistancekåren har dessutom startat ett helt nytt servicecenter, som är öppet dygnet runt, året om. För oss är det oerhört viktigt att en sån fundamental sak som att besvara kundernas samtal fungerar. Sedan vi tog över driften själva, så har tillgängligheten blivit fantastisk. Utöver det så har kvaliteten i informationsflödet blivit väldigt bra. Det var helt enkelt ett rätt beslut att ta hem vårat eget 020-nummer i egen regi.

Assistancekåren blir givetvis utsatt för konkurrens på marknaden och det tycker vi är toppen. Då får vi verkligen visa att vi levererar den kvaliteten vi gör. När andra pratar om saker man ska göra, så kan vi med stolthet säga: Det där har vi gjort länge.

 

Assistancekåren erbjuder sedan länge:

Assistancekårens Kundwebb

Marknadens mest utvecklade portal, där försäkringsbolag och andra intressenter kan söka information om uppdrag som Assistancekåren utfört.
Här finns bland annat:

Genom Assistancekårens Kundwebb har försäkringsbolagen i flera år kunnat fånga upp bedrägerier, genom bilder och loggpunkter, men även ”friat” ärenden och fått ned antalet timmar, dagar i skadehantering.

Assistancekårens Verkstadsregister

Marknadens största verkstadsregister. Här finns information om i stort sett varje verkstad i hela Sverige. Allt för att utföra uppdragen som försäkringsbranschen förser oss med, på rätt sätt.

Digital In

Assistancekåren erbjuder våra kunder att använda vår tjänst Digital In, där kunderna kan beställa bärgning digitalt, utan att ladda ned en app. Vi positionerar kunderna och ger realtidsuppdateringar under hela uppdraget. Tjänsten går dessutom att göra helt i våra samarbetspartners branding om så önskas. Larmkostnaderna för att hantera bärgningslarmen blir minimala.

Assist

Assist är marknadens mest utvecklade plattform för bilbärgning. Genom Assist är varje bärgningsbil och servicefordon inom Assistancekåren uppkopplat. På så sätt får våra kunder och samarbetspartners realtidsuppdateringar och en sån sak som att berätta för våra kunder när vi förväntas vara på plats, ja det har vi gjort digitalt i många år.
Assist ger även försäkringsbranschen en fullständig överblick om uppdragen och det är mycket lätt att göra stickprov för att se att allt fungerar så bra som vi lovar. Assistancekåren sparar åtskilliga timmar åt försäkringsbolagen genom detta system, som varit i drift sedan 2006!

Bärgningsnätet

Assistancekåren har marknadens största bärgningsnätverk. Vi finns på fler orter än någon annan och vi är välutbildade. Assistancekåren finns på så många platser att vi i 46% av våra uppdrag, har kortare framkörning än 5 km. Det gör oss unika, det är vi säkra på. Vi har flest bärgningsbilar, och samtliga bilar har samma lackprofil, samma regelverk och vår personal uppträder på samma sätt, oavsett var i landet vår kund finns.

Så, när våra konkurrenter på marknaden berättar vad man ska göra i framtiden, så kan vi med absolut stolthet säga att vi levererat detta länge.

 

Utöver detta har vi inte en tv-serie igång, vi har två.


Finns det egentligen någon motsvarighet till Assistancekåren i media? Uppåt 500.000 tittare per vecka, linjärt. Då har vi inte ens presenterat tittarsiffrorna gällande digitalt on demand. Kunderna som får problem med sina fordon, känner ofta igen oss från tv, och att vara en partner till Assistancekåren, det innebär att man får en associationsrätt som är guld värd.

Vi ser fram emot 2019, där vi kommer presentera nya lösningar, våra konkurrenter förhoppningsvis vill kopiera om ett par år.
Dessa lösningar är vi helt övertygade kommer skapa väldigt positiva effekter för våra kunder, samarbetspartners och alla som rör sig i trafiken. Håll utkik!

 

Med detta vill vi från Assistancekåren önska er alla en riktigt god jul, och ett gott nytt år!

 


Datum: december 22, 2018 Tid: 12:47